UITVERKOCHT
Belgische PREMIERE
Een onderzoek van de rijke woordenschat van house dance
In Soirée d'Etudes breidt Cassiel Gaube het onderzoek van zijn solo Farmer Train Swirl - Étude uit en creëert hij een trio dat de rijke woordenschat van house dance in een steeds evoluerende en groeiende reeks van études exploreert.
Een étude, in de muzikale zin van het woord, is een compositie die bedoeld is om de mogelijkheden van een bepaalde techniek te verkennen en ermee te experimenteren, vergelijkbaar met de manier waarop house dance wordt beoefend. Puttend uit bekende bewegingen binnen house dance, zoekt de danser naar variaties op deze passen en naar inventieve manieren om ze samen te verwoorden. Deze gedeelde kennis laat toe de dans van de ander als het ware te lezen. Samen met Federica "Mia" Miani en Diego "Odd Sweet" Dolciami - twee ervaren street dansers uit Parijs- wil Cassiel de lezing onthullen die deze praktijk vereist en creëert.
Dansba'r
De Dansba'r is vanaf 19.30u betalend en beperkt toegankelijk. Je hebt dan ook toegang tot alle performances op het terrein.
Je koopt dus één ticket voor verschillende voorstellingen en optredens.
ZATERDAG 03/07
- Soirée d'Etudes - Cassiel Gaube
- Melting Pot - Marco Torrice
- DJ set Melting Pot
ENG
In Soirée d'Etudes, Cassiel Gaube extends the research of his solo Farmer Train Swirl - Étude and creates a trio that explores the rich vocabulary of house dance in an ever-evolving and growing series of études.
An étude, in the musical sense of the word, is a composition intended to explore and experiment with the possibilities of a particular technique, similar to the way house dance is practised. Drawing on familiar movements within house dance, the dancer searches for variations on these steps and for inventive ways of expressing them together. This shared knowledge enables them to read the other person's dance, as it were. Together with Federica "Mia" Miani and Diego "Odd Sweet" Dolciami - two experienced street dancers from Paris - Cassiel wants to reveal the reading that this practice requires and creates.