Een ode aan de kunst zelf, aan kunstenaars en aan de moeizame pogingen om iets zinnig over kunst te zeggen.
Een tiental seconden is de gemiddelde tijd die een museumbezoeker over heeft voor een kunstwerk. In 11 seconds bekijkt Charlotte Bouckaert samen met haar publiek een voorstelling lang één foto: een buitenaanzicht van het Guggenheim Museum in New York.
Charlotte Bouckaert is gefascineerd door fotografie. In haar performances hanteert ze de camera zo, dat niet de gestolde foto onze aandacht krijgt, maar wel de actie die eraan voorafgaat. Of, zoals in 11 seconds, krijgt een foto een nieuw leven in verrassende verhalen.
Op het toneel staat een werktafel met papier, schaar, verf, etc. Het atelier van een bricoleur. Een videocamera projecteert op de achterwand wat er op de tafel gebeurt. De performer manipuleert de foto continu en laat zo onze lezing van het beeld verschuiven.
De foto van het Guggenheim Museum is voor Charlotte Bouckaert het vertrekpunt van een speelse verkenning van onze manier om naar kunst te kijken, van de relatie tussen de kunst en de werkelijkheid, van het museum als instituut, van fotografie en vergankelijkheid, enz.