We verwijzen graag naar enkele extra documenten, naar aanleiding van ons beleidsplan.
Masterplan De Groenplaats
In bijlage het masterplan dat van De Groenplaats een nieuwe ontmoetingsplek in Brugge moet maken. We streven naar een hub, een herkenbare basis voor kunstenaars, publiek en medewerkers, waar we elkaar ontmoeten, plannen maken, ook plannen kunnen uitvoeren, en van waaruit we onze werking over de stad uitspreiden.
Intentieverklaringen
Met verschillende artiesten en organisaties heeft KAAP intentieovereenkomsten opgemaakt voor het komende jaar of jaren.
Intern reglement
KAAP kent weinig regels, maar toch een paar...
Social media
We houden actief de statistieken bij sinds 1 augustus 2019 voor Facebook en Instagram.
Ticketing
Een overzicht in cijfers over onze bezoekers voor DANSAND!, AMOK, de zomer en ons jaarprogramma.
Rethink / Replace
Via creatieopdrachten aan kunstenaars en auteurs willen we het maatschappelijk gesprek over bepaalde thema’s openen en voeren.
AMOK
Sinds 2019 organiseert KAAP elk jaar 10 dagen AMOK in hartje Brugge. Muziek, woord en performance zijn de drie kerndisciplines. Samen met Brugse partners verbeeldingen, verklanken en verbinden we de stad. In 2019 maakten we een krantje op die als bijlage in Exit (cultuur) magazine verscheen (oplage 8.000 stuks). In 2020 kozen we voor een partnership met BLVRD, het Brugs jongerenmagazine - wat leidde tot een BLVRD special (10.000 stuks). In 2021 opteerden we om te blijven samenwerken met BLVRD - maar enkel voor de redactie. We verdeelden 10.000 magazines op meer dan 300 punten in zowel Brugge, Oostende, Gent en Antwerpen.
DANSAND!
Reeds 7 edities lang brengt DANSAND! dans en beweging naar de publieke ruimte van Oostende, op het strand, in de stad, op de dijk en soms zelfs in zee. DANSAND! daagt makers uit om out of the box te denken. In 2019 werd gekozen om zoveel mogelijk paperless te werken. Daarom werd er toen geen brochure gedrukt maar werd wel een timetable op een banner voorzien bij het festival.
Die mening om paperless te gaan werd herzien om in 2021 toch een breder bereik te hebben - maar wel in lijn met de duurzame aanpak die we hanteren. In 2021 kreeg DANSAND! ook een nodige restyling zonder de herkenbaarheid te verliezen en meer in lijn met de nieuwe huisstijl van KAAP. Het campagnebeeld en de teaser video werd ontwikkeld met Olympe Tits. Voor de muziek bleven we inhouse met W.E.R.F. Records band Uma Chine, die in dezelfde periode hun debuutalbum presenteerde - alsook op DANSAND! stond.
Jazz Brugge
In 2020 kon Jazz Brugge niet doorgaan omwille van de coronamaatregelen, in 2021 organiseerde we daarom een Jazz Brugge Night. Eén avond, twee concerten. Een gedeeltelijke reprise van het programma die het jaar daarvoor sneuvelde.
Naar aanleiding van Jazz Brugge 2020 maakten we twee korte portretten van Bram De Looze en Casper Van De Velde. Beide video's konden we opnieuw gebruiken naar aanleiding van ons jaarprogramma en de reprise van Jazz Brugge in 2021.